پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228062
مقام معظم رهبري:
ايران تسليم سند 2030 نمي‌شود/ حضور همه در انتخابات ضامن اقتدار و مصونيت کشور است
تاریخ انتشار : 1396/02/17 17:39:59
نمایش : 1375
رهبر انقلاب اسلامي به پذيرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و يونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شديد از اين موضوع گفتند: اين سند و امثال آن، مواردي نيستند که جمهوري اسلامي ايران تسليم آنها شود
به گارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز (يکشنبه) در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، آموزش و پرورش را زير ساخت اصلي علم و تحقيق در کشور دانستند و با تأکيد بر لزوم اهتمام جدي مسئولان براي اجرايي کردن سند تحول آموزش و پرورش،  گفتند: وظيفه آموزش و پرورش تربيت نسلي «با ايمان، با وفا، مسئوليت پذير، داراي اعتماد به نفس، مبتکر، راستگو، شجاع، با حيا، اهل تفکر و انديشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور» است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين انتخابات را موضوعي حياتي و برآمده از انديشه مردم سالاري ديني در نظام جمهوري اسلامي دانستند و تأکيد کردند: حضور همه مردم، با سلايق مختلف سياسي، در انتخابات ۲۹ ارديبهشت، ضامن حفظ اقتدار، اُبّهت و مصونيت کشور است و با چنين حضوري، دشمن هرگز نخواهد توانست هيچ غلطي در مقابل ملت ايران انجام دهد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي با گراميداشت ياد شهيد آيت الله مطهري، آن معلم شهيد را آموزگاري واقعي در گفتار، رفتار و سبک زندگي خواندند و افزودند: دشمنان بشر و کشور و اسلام، او را از ما گرفتند اما کتابهاي آن بزرگوار پرورش‌دهنده ذهن و هدايت‌کننده به‌سوي معارف اسلامي است و بايد از اين آثار ارزشمند حداکثر استفاده را کرد.

رهبر انقلاب اسلامي سپس با اشاره به اهميت و جايگاه معلم، گفتند: قدرت، اعتبار و آبروي کشور بيش از هر چيز وابسته به نيروي انساني است و معلمان هستند که سازنده نسل آينده و نيروي انساني آن هستند.

ايشان با تأکيد بر لزوم قدردانستن شأن و منزلت معلم و تکريم آن در جامعه گفتند: هزينه کردن براي معلم از وظايف مسئولان و دولت است زيرا همان‌طور که بارها گفته‌ام که هزينه کردن براي معلم در واقع، سرمايه‌گذاري است.

رهبر انقلاب اسلامي، انجام مسئوليت بزرگ تربيت نسل آينده را نيازمند افزايش آمادگي‌هاي معلمان دانستند و گفتند: بر همين اساس به مسئولان تأکيد مي‌کنيم دانشگاه فرهنگيان را که توليدکننده معلم است و اهميت فراواني دارد، جدي بگيرند و هر چه مي‌توانند براي آن سرمايه‌گذاري کنند.

ايشان با اشاره به نقش برجسته معلم در ترويج اخلاق و خصلتهاي خوب در دانش‌آموزان، خاطرنشان کردند: معلمِ منيع‌الطبع، صبور، متدين و متين اين خصوصيات را با رفتار خود به دانش‌آموزان منتقل مي‌کند.

حضرت آيت الله خامنه‌اي استفاده سياسي از معلمان را در تعارض با شأن معلم دانستند و گفتند: از سالهاي دهه ۶۰ همواره به کساني که قصد داشتند از معلمان مانند ابزار سياسي استفاده کنند، اعتراض داشتم چرا که معلم، همچون الماسي قيمتي است که نبايد آن را بازيچه قرار داد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به قريب‌الوقوع بودن بازنشستگي جمع زيادي از معلمان، گفتند: براي جبران کمبود معلم بايد ظرفيت دانشگاههاي معلم‌پرور افزايش يابد و مراکز مسئول، ضوابطي براي جذب معلمان قرار دهند تا افراد بدون حساب وارد آموزش و پرورش نشوند.

رهبر انقلاب اسلامي، آموزش و پرورش را زير ساخت اصلي علم و تحقيق در کشور دانستند و گفتند: اگر آموزش و پرورش براساس برنامه ها و سياست هاي صحيح حرکت کند، کشور از لحاظ علم و تحقيق غني خواهد شد اما اگر چنانچه آموزش و پرورش به حال خود رها شود، اين زير ساخت لطمه خواهد خورد و ضررهاي ناشي از آن، غيرقابل محاسبه خواهد بود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اينکه وظيفه آموزش و پرورش تربيت يک نسل است، خاطرنشان کردند: آموزش و پرورش بايد تربيت نسلي با ايمان، وفادار، مسئوليت پذير، داراي اعتماد به نفس، داراي ابتکار، راستگو، شجاع، با حيا، اهل فکر و انديشه، عاشق کشور و نظام و مردم، و دوستدار مصالح کشور را، هدف اصلي خود قرار دهد.

ايشان افزودند: لازمه اينکه نسلي محکم، قوي، با اراده، مبتکر، پيشرو فعال تربيت شود، آن است که آموزش و پرورش زمينه مناسب را براي معلم، دانش آموز، اوليا، و طراحان و نويسندگان کتابهاي درس فراهم آورد.

رهبر انقلاب اسلامي با هشدار در خصوص جرياني که به دنبال از بين بردن جايگاه و ارزش آموزش و پرورش و سلب اعتماد از اين دستگاه بسيار مهم است، خاطرنشان کردند: اين جريان از خارج کشور هدايت مي شود و تنها راه مقابله با آن، برطرف کردن نقاط ضعف آموزش و پرورش و زمينه هاي نفوذ است.

حضرت آيت الله خامنه اي يکي از اشکالات آموزش و پرورش را، بيماري «دانشگاه گرايي» خواندند و گفتند: دانشگاه گرايي يک تفکر غلط و خطايي است که متأسفانه سايه آن از ابتداي ورود به محيط مدرسه تا پايان تحصيلات در آموزش و پرورش، بر سر دانش آموزان سنگيني مي‌کند.

ايشان خاطرنشان کردند: در کشور نيازهاي فوري و ضروري غيرمرتبط با تحصيلات دانشگاهي بسيار زياد است و بر همين اساس، بنده سالها است که بر موضوع اهتمام به هنرستانها و مراکز فني و حرفه اي و تقويت آنها، تأکيد دارم.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به افراد زيادي که با تحصيل در هنرستانها و مراکز فني و حرفه اي و فراگيري مهارتهاي مختلف، اکنون صاحب شغل و زندگي هستند، اين افراد را ثروتهاي ملي کشور دانستند و افزودند: ما نيازمند علم و تحقيق و پيشرفت علمي هستيم اما اين موضوع بدين معنا نيست که همه دانش آموزان، بايد هدف خود را دانشگاه قرار دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي به موضوع سند تحول آموزش و پرورش نيز اشاره کردند و با انتقاد از اجرايي نشدن اين سند با وجود گذشت چندين سال از ابلاغ آن، گفتند: چرا سند تحول آموزش و پرورش تا به حال عملياتي نشده است؟ تا چه زماني بايد منتظر آماده شدن نظام نامه هاي سند تحول بود؟

ايشان افزودند: من به‌طور جدي از وزير محترم و مسئولان مي خواهم که موضوع اجرايي شدن سند تحول را پيگيري کنند زيرا آموزش و پرورش نيازمند تحول عمقي و بدور از تغييرات ظاهري است.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين به موضوع پذيرش سند ۲۰۳۰ سازمان ملل و يونسکو از جانب دولت اشاره کردند و با انتقاد شديد از اين موضوع گفتند: اين سند و امثال آن، مواردي نيستند که جمهوري اسلامي ايران تسليم آنها شود، و امضاي اين سند و اجراي بي سر و صداي آن قطعاً مجاز نيست و به دستگاههاي مسئول نيز اعلام شده است.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: به چه مناسبت يک مجموعه به اصطلاح بين المللي که تحت نفوذ قدرتهاي بزرگ نيز قرار دارد، به خود حق مي دهد که براي ملتهايي با تاريخ و فرهنگ و تمدن گوناگون، تکليف معين کند.

ايشان با تأکيد بر اينکه اصل اين کار غلط است، خاطرنشان کردند: اگر چنانچه با اصل کار نمي‌توانيد مخالفت کنيد، صراحتاً اعلام کنيد که جمهوري اسلامي ايران در زمينه آموزش و پرورش، داراي اسناد بالادستي است و احتياجي به اين سند ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي با گلايه از شواريعالي انقلاب فرهنگي گفتند: اين شورا بايد مراقبت مي کرد و نبايد اجازه مي داد که کار تا جايي پيش برود که اکنون ما مجبور به جلوگيري از آن شويم.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اينجا جمهوري اسلامي ايران است و در اين کشور مبنا اسلام و قرآن است. اينجا جايي نيست که سبک زندگي معيوب و ويرانگر و فاسد غربي بتواند اعمال نفوذ کند. در نظام جمهوري اسلامي پذيرش چنين سندي، معنا ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي سپس با اشاره به انتخابات ۲۹ ارديبهشت ماه، انتخابات در نظام جمهوري اسلامي را يک موضوع حياتي و بسيار با ارزش دانستند و خاطرنشان کردند: انتخابات در نظام جمهوري اسلامي، برآمده از اسلام است و اينگونه نيست که «جمهوري» به «اسلام» الصاق شده باشد و اگر انتخابات نبود، امروز اثري از جمهوري اسلامي ايران باقي نمي ماند.

حضرت آيت الله خامنه اي، حضور عظيم مردم در عرصه هاي مختلف بويژه انتخابات را مصونيت بخش کشور و حافظ منافع ملت و موجب ابهت نظام در چشم دشمنان دانستند.

ايشان با يادآوري نمونه‌اي تاريخي از اقدام يکي از دولتهاي اروپايي در متهم کردن رئيس جمهور ايران و احضار وي به دادگاه، در اوايل دهه هفتاد افزودند: با آنکه رئيس جمهور وقت روابط نزديکي با آن دولت داشت اما همان دولت اروپايي او را متهم و احضار کرد و تنها عاملي که باعث عقب نشيني آن دولت اروپايي شد، تو دهني بود که دريافت کرد، بنابراين دشمن، دشمن است و اين دولت و آن دولت ندارد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه دشمن در هر موقعيتي که بتواند، زهر خود را خواهد ريخت و ملاحظه لفاظي ها را هم نخواهد کرد، افزودند: تنها مانع در مقابل اظهار دشمنيِ دشمن، حضور مردم در صحنه است زيرا اُبّهت يک کشور ۸۰ ميليوني با نيروي انساني قوي و باهوش و داراي ميليونها جوان، در دل دشمن ترس ايجاد مي کند.

حضرت آيت الله خامنه اي تأکيد کردند: اگر مي خواهيم اُبهت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي حفظ شود و مصونيت آن باقي بماند، بايد همه در انتخابات شرکت کنند.

ايشان افزودند: اگر چنانچه در انتخابات کوتاهي شود و عواملي زمينه ساز يأس مردم شوند، قطعاً کشور لطمه خواهد خورد و هر فردي هم که در اين لطمه سهيم باشد، در پيشگاه پروردگار مسئول خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سلايق و ديدگاههاي مختلف سياسي و گرايش هاي متفاوت در انتخاب کانديداها، خاطرنشان کردند: در انتخابات هرکس به هر نامزدي که بپسندد رأي مي دهد اما موضوع اصلي و مهم، حضور همه مردم در پاي صندوق هاي رأي است تا نشان دهند که آماده دفاع از اسلام و نظام هستند و مصونيت کشور را حفظ خواهند کرد.

حضرت آيت الله خامنه اي در پايان تأکيد کردند: اگر به لطف خداوند، اين همت و اراده در مردم، با همين شدت و ابهت ادامه پيدا کند، دشمن هرگز نخواهد توانست در مقابل ملت ايران، هيچ غلطي انجام دهد.

حضرت آيت الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به ماه شعبان و لزوم استفاده از فرصت نيمه شعبان براي مناجات و تقرب به خداوند، گفتند: ماه شعبان، ماه دعا و توسل و مقدمه ماه مبارک رمضان است و در ادعيه وارده آن، راههاي سعادت و هدايت روشن شده است.

پيش از بيانات رهبر انقلاب اسلامي، وزير آموزش و پرورش در سخناني روز معلم را نمادي براي حرمت نهادن به مقام تعليم و تعلّم دانست و افزود: يک بار ديگر بايد انديشه، روش و منش شهيد مطهري را در زمينه تعليم و تربيت بازخواني کرده و چراغ راه قرار دهيم.

آقاي دانش آشتياني با بيان اينکه معلمان داراي بالاترين منزلت اجتماعي در جامعه هستند، گفت: نگاه به آموزش و پرورش بايد هم در سطوح فرهنگي و سياسي و هم در سطوح اجرايي متحول و نقش‌هاي جديد مدرسه و معلم به‌خوبي تدوين شود.

پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري
 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html